• Út. Zář 27th, 2022

Budování svalové hmoty díky sacharidům

ByJan

Dub 15, 2022

Sacharidy, tedy energie pro tělo, jsou velmi důležitým faktorem, který ovlivní intenzitu tréninku.

Za prvé, sacharidové doplňky dodají energii před tréninkem, a to je v kulturistice nebo sportovním tréninku nezbytné. Pokud kulturista nevybaví své tělo maximální dávkou sacharidů, jeho fyzická námaha nebude efektivní, cvičenec se příliš rychle unaví a nedobrovolně si musí zkrátit potřebný trénink. A to zabrání rychlému růstu svalové hmoty.

Je však vhodné vědět, že konzumace velké dávky sacharidů těsně před tréninkem nemusí být nutně dobrým řešením, protože jednoduché cukry dodají spoustu energie, ale bohužel na velmi krátkou dobu. Takže trénink by byl intenzivní jen na začátku, pak tělo ochabuje a svaly jsou unavené.

Co se tedy doporučuje? Sacharidy, které mají jednoduché i složené sacharidy, což má za následek dávku energie, která vydrží poměrně dlouho. Navíc působí na naše tělo bezprostředně po tréninku (nejen během) – regenerují ho.

Význam sacharidových doplňků

Sacharidy jsou pro naše tělo nezbytné. Je klíčovou „hybnou silou“ pro všechny buňky v našem těle. Při jejich spalování vzniká specifická energie, bez které by nebyl možný správný, běžný každodenní život.

Pokud jde o typologii, existují jednoduché sacharidy (tělem velmi rychle vstřebatelné, což je obrovský zdroj energie, např. monosacharidy jednoduché cukry) a komplexní sacharidy, tedy komplexní cukry (včetně polysacharidů disacharidů).
Kromě výše uvedených skutečností jsou sacharidy nezbytné k tomu, aby naše fyzická námaha / trénink / cvičení byly co nejintenzivnější a nejefektivnější. A když takovou činnost ukončíme, jsou nezbytné, aby se tělo správně zregenerovalo.

Pro kulturisty nebo sportovce je nejdůležitější, že rychle vstřebatelné suplementy s vysokým obsahem sacharidů přispívají k efektivnímu, produktivnímu a dlouhodobému tréninku. Doporučují se tedy sportovcům prakticky všech sportů, od běžců až po strongmany.

Nejoblíbenější sacharidové doplňky

Níže je uveden popis nejčastějších živin (ingrediencí) s vysokou dávkou sacharidů.

  • Waxy Maize – jinými slovy voskový kukuřičný škrob. Jde o specifický sacharid, který se rychle vstřebává (nezdržuje se zbytečně v žaludku). Tento škrob je tedy nejen v typických sacharidových doplňcích, ale také v mnoha proteinových doplňcích, v keratinových steacích atd.
  • Vitargo – tyto sacharidy mají poměrně dlouhé sacharidové řetězce a navíc velmi dobře hydratují tělo. Navíc snižuje žaludeční potíže. Poskytují tělu potřebnou energii velmi rychle (mnohem rychleji než jiné formy sacharidů). Navíc velmi dobře regenerují zásoby svalového glykogenu, proto je preferuje velká skupina sportovců.
  • Dextróza – je jednoduchý cukr, který je určen k doplnění energetických nedostatků v těle. Tato energie je potřebná k tomu, aby byl trénink efektivní a naše tělo se vyznačuje větší vytrvalostí. Důležité je, že cenná dextróza umožňuje, aby se živiny efektivně dostávaly do svalových buněk.

Jan