• Út. Zář 27th, 2022

Jak překonat stud před návštěvou posilovny?

ByJan

Kvě 13, 2022

První návštěva posilovny je většinou spojena s pocitem jakéhosi studu. Má to mnoho důvodů. Nejdůležitější je, že se cítíme slabší a hůř stavění než kulturisté, kteří pravidelně trénují. Tato ostuda se týká hlavně mužů, protože ti nejčastěji využívají posilovnu v jejím klasickém slova smyslu.

Nejdůležitější je prorazit a uvědomit si, že každý někdy začínal. Nikdo se nenarodil dobře stavěný a vše je výsledkem velmi tvrdé práce. Pokud nám pocit studu znesnadňuje první návštěvu posilovny, možná stojí za to požádat o společnost kamaráda nebo kolegu. I když ten druhý nemá v úmyslu cvičit v posilovně, jít do ní s někým to určitě usnadní.

Pokud máme na výběr ze cvičení doma nebo v posilovně, rozhodně bychom měli zvolit to druhé. Je to bezpečnější a vždy se můžeme spolehnout na pomoc zkušeného instruktora. Ostatní cvičenci i přes svůj hrozivý vzhled ochotně pomáhají začátečníkům v posilovně. Poprvé byste se opravdu neměli bát jít do posilovny.

Sport je lék na malátnost

Stres, chandra a malátnost mají kořeny v problémech každodenního života. Pokud jsme nervózní, hledáme způsob, jak zmírnit nepříjemné projevy stresu. Z naší strany doporučujeme sport. Jen si musíte najít ten správný druh sportu pro sebe. Na malátnost nejvíce pomůže plavání v bazénu, jízda na kole nebo kolečkových bruslích.

Ale možnosti jsou obrovské. Můžete zajít do posilovny, ať už té skutečné, nebo té pod širým nebem. Pokud někdo raději hraje proti soupeři, zkuste tenis, squash nebo badminton. Bez ohledu na to, jaký sport si vybereme, vždy to bude lék na malátnost. Sport uvolňuje pocit endorfinu a štěstí, a pokud jsme v jeho tréninku dobří, objeví se i dopamin.

I jízda na kole nebo kolečkových bruslích může lidem udělat radost. Sportování je určitě lepší řešení než sahat po alkoholu nebo jiných stimulantech. Sport je to nejlepší, co můžete pro svou náladu udělat. I ten největší stres pomine, když se trochu hýbeme a strávíme den aktivně fyzicky.

Bez cvičení není hubnutí

Lidé s nadváhou často hledají zlatou střední cestu, jak zhubnout. Bohužel některá nedbalost se nedá snadno neutralizovat. Shodit pár kilo je především dřina na sobě v několika aspektech. K zastavení přibírání je nutná dieta, tedy radikální změna výživy.

Dieta však není všechno, je to pouze brzdění přibírání na váze. Hubnutí přebytečných kilogramů vyžaduje fyzickou námahu. A bez něj je absolutně nemožné zhubnout. Přebytečnou tukovou tkáň, kterou máme, musíme neutralizovat spalováním. Ke spalování tkáně dochází při cvičení. Proto se říká, že při té či oné námaze se spálí tolik nebo tolik kalorií.

Při zátěži se tuková tkáň přeměňuje na energii, k tomu ale potřebujete i obrovskou dávku kyslíku. Na hubnutí jsou proto nejlepší aerobní cvičení, tedy takové, které tělo maximálně okysličí. Zhubnout přebytečná kila je možné pouze intenzivním fyzickým cvičením.

Jan