• Út. Zář 27th, 2022

Jak se stravovat, abych nepřibrala?

ByJan

Dub 12, 2022

Mnoho lidí si neustále klade otázku, jak se stravovat, aby nepřibrali? Neexistuje žádná střední cesta, ale existuje pár pravidel, jak se udržet sytí a nepřibrat. Základem je pravidelná jídla konzumovaná v malých porcích. Pro váš metabolismus není nic horšího, než se nacpat do sytosti.

Je lepší jíst několikrát denně, ale trochu. Nepřipouštějte si hlad, ale zároveň se nepřejídejte. Vyplatí se nahradit potraviny zdravými. K jemnému bílému masu bohatému na vápník a bílkoviny se bude skvěle hodit zelenina bohatá na vitamíny. Ryby se perfektně hodí ke každému jídlu, k snídani i večeři.

Obecně byste měli jíst ryby, protože obsahují mnoho přirozeně nasycených tuků nazývaných omega-3. Stranou byste měli dát zpracované potraviny a také ty, které jsou bohaté na živočišné tuky. Zeleninu lze dusit, díky čemuž neztratí své zdravotní a chuťové kvality. A vždy mít čas sníst nějaké ovoce. Tím spíše, že mohou být přirozenou náhražkou bílého cukru.

Dieta 1 500 kalorií – limit, který se nesmí překročit

Diety, které mají přinést efekt shozených kilogramů, se dají vybírat v mnoha ohledech. Dříve byly nejoblíbenější diety, které zahrnovaly počítání kalorií. Dnes je to již spíše minulost, i když některé se stále používají. Například dieta tisíc pět set kalorií, kterou stále doporučují někteří odborníci na výživu.

Již samotný název této diety definuje její předpoklady, je tedy zřejmé, že nepřekračuje předpokládanou kalorickou hranici. Během dne můžete sníst několik nízkokalorických jídel a mezitím pít hodně minerální vody. Nejlepší způsob, jak zůstat v této kalorické hranici, je jíst polévky.

Můžete sníst i pár porcí denně, protože jedna miska polévky má asi 150 kalorií. Menu si můžete definovat podle svých preferencí. Nesmí se však překročit uvedený počet kalorií. Vyplatí se také pořídit si některou z aplikací pro chytré telefony, které slouží k počítání kalorií. Stačí přidat snědená jídla a aplikace bude automaticky počítat námi zkonzumované kalorie.

Nejnovější trendy ve stravování

Dietoložka vstoupila do nového roku s více novými nápady a výživovými zásadami. Letos můžete jmenovat pár diet, které mají známé osobnosti rády. Tyto diety odpovídají i potřebám běžných lidí a jsou reakcí na jimi indikované nutriční nedostatky. Hitem letošního roku je jednoznačně krabičková dieta, tedy pojídání hotových jídel připravených v krabičkách.

Jedná se o plnohodnotná a zdravá jídla již hotová. Jednou z nejzajímavějších diet letošního roku je paleo dieta, jejíž obliba roste již několik let. Předpokládá jíst produkty, které jedli naši předkové. Zajímavá je také teatox dieta, tedy čajový detox a protizánětlivá dieta. Ten je reakcí na chronický zánět, který postihuje moderní lidi.

Tato dieta vylučuje všechny produkty, které mohou jakkoli přispět ke vzniku takového zánětu. Konečně dieta, kterou všichni nedoporučují. Hovoříme o dietě, která předpokládá, že šest dní můžete jíst všechno a sedmý den celý den nic. To je rozhodně nejabsurdnější dietní nápad letošního roku.

Jan